اردیبهشت ۰۶، ۱۳۸۹

سینه‌لرزه و قدرت‌های فوق‌طبیعی بدن زن

حجت‌الاسلام صدیقی هفته گذشته در خطبه‌های نماز جمعه گفته است: «بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله است.»

البته جناب حجت‌الاسلام صدیقی خاطرش نمانده است برای نمازگزاران محترم توضیح بدهد مکانیزم حکمت خداوند دقیقا به شکلی عمل می‌کند که وقتی باران می‌آید نتیجه دعای محمود احمدی‌نژاد است اما وقتی زلزله می‌آید نتیجه دلبری کردن خانم‌های در حال رفت‌وآمد در کوچه و خیابان است؟ اما به هر حال روحانی قرار است عالم به امور دین باشد و شاید این آقا که به ادعای خودشان با "اولیای الهی" در ارتباط هستند، از "پس پرده" خبرهایی دارند که مردم عادی ایران و البته اقصی نقاط جهان، راه بر پس آن پرده‌هایی نیست که اسرار نهانش بر اولیااللهی -که حاکمان فعلی ایران‌ یا از خود آن اولیا هستند و یا دست‌کم با آنها در ارتباط اند- فاش می‌شود.

زنانی که کمپین "سینه-لرزه" را در سرتاسر دنیا راه انداخته‌اند و قرار است امروز (دوشنبه،26آوریل) در اقدامی هماهنگ، بخشی از سینه‌های خود را عریان به نمایش بگذراند، واقعا سر از ریشه اسرار غیب درنمی‌آورند. این طرحی است که به ابتکار دانشجوی 22 ساله دانشگاه پوردو در امریکا به نام "جن مک‌کریت" راه‌اندازی شده است. او گفته است می‌خواهد اظهارات آقای صدیقی را "به لحاظ علمی" بسنجد! در گروه فیس‌بوکی این کمپین تا به امروز بیش از 142 هزار نفر اعلام کرده‌اند که در این طرح شرکت می‌کنند. بسیاری از این زنان شروع کرده‌اند عکس‌های خود را در این گروه اینترنتی و سایر وب‌سایت‌های اشتراک عکس، به نمایش گذاشته‌اند. این زنان قرار است امروز با پوشیدن لباس‌هایی که بخشی از بدن‌شان را نشان می‌دهد، به انتظار زلزله بنشینند! این دانشجوی امریکایی از دیگر زنان خواسته است در اقدامی هماهنگ، قدرت‌های "فوق طبیعی" بدن خود را کشف کنند.

*
این دوباره قصه دراز بدن زن است که در جوامع مذهبی برای حاکمان "میدان جنگ" بوده است. تا دیروز علت وقوع زلزله (مثلا بم) ندادن زکات از سوی مردم بود، امروز آمدن زلزله –این هولناک‌ترین و خانمان‌براندازترین بلای طبیعی- تقصیر مدل لباس پوشیدن زنان است. نباید از کنار چنین اظهاراتی به سادگی و خنده و شوخی گذشت. همه شروع کرده‌اند به مسخره کردن این استدلال‌ها و خندیدن به آنها؛ باید نشست ریشه‌های چنین اظهاراتی را درآورد. این دشمنی دیرینه‌ی طبقه‌ی روحانیان با هرگونه حضور و نمایش زن در عرصه عمومی از کجا نشأت می‌گیرد؟ چرا زنی که به عرصه عمومی راه پیدا می‌کند تا این حد برای یک حکومت دینی خطرناک می‌شود؟

کارکرد نماز جمعه در ایران بیش از آنکه عبادی باشد، سیاسی است؛ و وقتی چنین اظهاراتی از تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود، حکایت از دغدغه‌هایی نه چندان کوچک در میان حاکمان دارد که البته تازه هم نیست؛ عمر این دغدغه‌ها به همان اول انقلاب برمی‌گردد. همان زمانی که حجاب برای زنان ایران اجباری شد.

موضوع دقیقا این است که نباید به این اظهارات خندید. اتفاقا خطبای نماز جمعه و روحانیان مذهبی برخلاف ظاهر خنده‌دار و کم‌سوادشان، درک بسیار عمیقی از برخی مسایل اجتماعی دارند. چرا باید نحوه‌ی لباس پوشیدن زنان به زلزله برای نظام اسلامی ربط داده بشود؟ چرا مثلا به خسوف و کسوف و سیل ربط داده نشود؟ چرا باید سی سال پیش همین روحانیان به ظاهر ساده‌لوح اصل "میدان جنگ" را تشخیص بدهند در حالی که همه گروه‌های تحصیل‌کرده و حتی چپ از زنان بخواهند در مقابل حجاب اجباری اعتراض نکنند؟ همان روز هم آنها سر نیاوردند چرا این حاکمان اول بسم‌الله و وسط این‌همه مشکلات ریز و درشت حکومتی نوپا، به فکر حجاب زنان افتادند و چرا این‌قدر اصرار و پافشاری کردند تا حرف خودشان را در نهایت به کرسی نشاندند.

حاکمان اسلامی به ظاهر ساده‌لوح، خوب می‌دانند دارند از کجا می‌خورند. آنها در خشت خام چیزی می‌بینند که روشنفکران و تحصیلکردگان مانده تا در آینه ببینند.



ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پ.ن. با جستجوی عنوان Boobquake اطلاعات بیشتری درباره این ایده پرطرفدار به دست آوردید.

5 نظر:

مریم گفت...

مریم، یکشنبه داشتیم اخبار محلی اینجا رو گوش میکردیم که خانوم مجری گفت که یک زلزله همین نزدیکی ما اومد. ما هم کلی خندیدیم. داشتم به این فکر میکردم که در آینده که قراره زلزله درس بدم چقدر سر کلاس دانشجوها قراره مزه بریزن!!!!!
در مورد مطلبت هم یک سؤال داشتم، چرا آخرش خیلی شفاف نگفتی که اونا تو خشت خام چی میبینن دقیقن ؟

قفس گشوده گفت...

مریم عزیز.مثل همیشه هوشمندانه و زیبا نوشتی.فقط دو نکته برایم جای سوال گذاشت.يکی اين که ربط حرف های صدیقی با آن قسمتی که گفتي چرا زنی که به عرصه عمومي راه پيدا می کند این قدر خطرناک مي شود،چیه؟من متوجه نشدم که اشاره تو به زن یا زنان خاصي است یا این که مي خواستی بگویی صديقي به زنان خاصي اشاره کرده ویا کلا از این که زنان بیشتر در جامعه ظاهر می شوند نگران است!؟
و نکته دوم سوال مریم کامنت گذار است که نگفتي بالاخره این حاکمان اسلامی منظورشان از این کارها چیست و در خشت خام چه می بینند واقعا؟

فاطمه تنهایی گفت...

سلام خانم کیانی خوبی ؟ جویا احوالت از دوستان بودم امیدوارم هر جای هستی خوش باشی .

ناشناس گفت...

مريم خانوم درباره سينه زنان كه بيرون كرده بودند شما هم شركت كردي اگر عكسش داري برايم ارسال كن

ناشناس گفت...

فهميدن خيلي چيزهابراي توخيلي سخت است وهرگزنميفهمي اگربه قصه قراني قوم حضرت صالح (ع)نگاه كني شايد ذره اي بتواني درك ازمطلب عالمان داشته باشي افرادي درزمان نبي صالح او را در بازار مسخره ميكردند بامتلك فردي چاق وتنومندي به حضرت رسيده كفت پس ان خداي تو كجاست پس مني كه باخيال راحت دارم ميخورم راه ميروم حضرت خيلي ناراحت پيش خداشكايت كرد بعد جواب امدبلاي بالاتر ازاين كه فرد چاق دارد زجر ميكشد وهزاران امراض داردهمان غربيهاباعريان كردن سينه هايشان بلاي امده خودشان متوجه نيستند شايد روزي بعضي چيزها بفهمي كه ديگر دير شده

ارسال یک نظر

شما چی فکر می کنید؟