شهریور ۱۲، ۱۳۸۸

جملاتی از نطق وزرا در دفاع از برنامه‌هایشان در مجلس

به سلامتی که تکلیف کابینه دهم هم روشن شد. جملاتی چند از نطق وزرا در دفاع از برنامه‌هایشان در مجلس:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: صعود از مدار توسعه‌نيافتگي فاقد دانش به صعوديافتگي متكي به دانش‌محوري، يكي از برنامه‌هايم است.

وزير بازرگاني: امنيت قضايي در گرو حمايت از توليدات كشاورزي است.

وزیر امور خارجه: در بحث مسلمانان چين ما با تدبير عمل كرديم و بر امر مهم حمايت از حقوق آن‌ها به شيوه‌ها و روش‌هاي خاصي كه در مناسبات با چين داشتيم سعي كرديم كه اين چارچوب را براي مسلمانان ايجاد كنيم.

وزیر اطلاعات: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشگاهیان، تعبیرشان از این عزیزان، افسران و سربازان عرصه‌ی جنگ نرم بود، سوال این است که چه کسی قرار است اطلاعات وضعیت دشمن را به این مجموعه سرباز و افسری که می‌خواهند در این جنگ شرکت کند و به امید خدا موفقیت به دست آورد، بدهد؟ آیا جز این است که وزارت اطلاعات باید با یک ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با فرهیختگان حوزه و دانشگاه و دانشجویان آن‌ها را در انجام مبارزه و هماوردی با دشمن موفق کند؟

وزير امور اقتصادي و دارايي: در صورت راي اعتماد مجلس همچون گذشته و بيش از آن بر مدار قانون و منطق كارشناسي، هماهنگي و همكاري با ساير اعضاي كابينه تلاش می کنم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: خداوند توفيق فرموده 14 ماه مسووليت معاونت آموزشي وزير و رئيس سازمان استثنايي كشور را داشته باشم و آنها را به خوبي مديريت كرد‌ه‌ام و خوشبخت هستم كه امروز اعلام كنم كه عملكرد بنده در اين سازمان نشانگر اين است كه خيلي از برنامه‌ جلوتر هستيم.

وزیر نیرو: اقتصاد، ‌صنعت و همه امور اجرايي كشور در گرو فعاليت‌هاي وسيع اين وزارتخانه است، لذا بايد امور آن به بهترين وجه فعال باشد و اين امر راهي ندارد، جز اينكه وزير آن دست در دست متخصصان وزارت نيرو و نمايندگان گذاشته و از عنايات رئيس‌جمهور استفاده كنند.

وزیر نفت: بر جامع‌نگري مديريت استراتژيك، علاوه بر در نظر گرفتن چشم‌انداز مذكور و استفاده موثر از منابع هيدروكربنيك كشور براي تبديل ايران به يك قدرت منطقه‌يي جهت ايفاي نقش برتر ژئوپولتيكي و ژئوكونوميكي بيش از پيش تاكيد دارم.

وزیر کشور: با تاكيد بر اينكه آمادگي پذيرش مسووليت در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي و امنيتي را دارم باید بگویم در طول چهار سال گذشته با رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب و تلاش شبانه‌روزي دانشمندان، متخصصان و همكاري و تعامل جامعه علمي كشور، زمينه‌هاي تحول و جهش بي‌سابقه در عرصه‌هاي فني، علمي و تحقيقاتي فراهم آمد که نقطه‌ي عطف آن صدها دستاورد و اختراع از جمله پرتاب ماهواره اميد در بهمن 87 بود كه فضا را به تسخير اراده‌ي‌ خستگي‌ناپذير ملت عزيز ايران درآورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شايسته است كه مديريت فرهنگ هر كشور با هدف بازتوليد سرمايه‌هاي معنوي تعريف و طراحي شود تا اعتلاي فرهنگ عمومي از طريق تقويت روحيه خودباوري، مشاركت‌جويي، قانون‌گرايي، نظم و انضباط ‌پذيري و وجدان كاري و با سيطره ارزش‌هاي اسلامي، نشاط، تلاش و سازندگي محقق شود. اين بردار، تهاجمات فرهنگي دشمن را خنثي مي‌كند و پنجره خوش‌منظره‌ي اقتدار فرهنگي نظام را براي نمايش زيباي‌هاي فرهنگي هويت‌آفرين ايران اسلامي مي‌گشايد.

پ.ن. وجه مشترک بارز اغلب این افراد، بی‌اطلاعی توذوق‌زننده‌شان از دستور زبان فارسی و معانی واژه‌ها و بویژه ترکیبات اضافی و وصفی است.
بررسی محتوای دعاها و مناجات‌ها و توصیه‌های اخلاقی و آرزوهایشان در جلسات دفاع از برنامه‌هایشان هم که فرصتی دیگر می‌طلبد.

1 نظر:

روياي عزيز :دي گفت...

خيلي تيكه هاي باحالي رو در اوردي مريم. اي ول داره.
راستي خداييش اين وزير بازرگانيه منظورش امنيت غذايي بوده مريم. نبوده؟ ;-)

ارسال یک نظر

شما چی فکر می کنید؟