شهریور ۲۱، ۱۳۸۸

وقتی وزیر علوم شیطان را کشف می‌کند

اظهارنظر درباره ی متافیزیک از سوی مسولان دولتی نظام جمهوری اسلامی البته موضوع تازه‌ای نیست؛ اما این مساله، به‌ویژه در دولت احمدی‌تژاد تبدیل به رویه شده است که مقامات مسئول به جای پرداختن به موضوعات مربوط به دایره‌ی وظایف خود، به صحرای محشر بزنند و درباره‌ی مسائل ماورایی، به طرح ایده‌هایی بدیع و ابتکاری بپردازند.

هنوز از اظهارات "ذوقی" رحیم مشایی درباره‌ی آفرینش و نسبت انسان و خداوند، یکی دو روزی نگذشته بود که كامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنرانی‌ای تاکید کرد که "من تنها دغدغه دين را دارم و دانشگاه‌ها نيز بايد همين دغدغه را داشته باشند... در تفكر ليبراليسم... ‌نتيجه سير علوم، دانشگاه‌هاي نظام‌هاي غربي است كه با اين مسير حركت مي‌كنند و اوج آن شيطان است."

صرف‌نظر از اینکه افراد حلقه‌ی اول احمدی‌نژاد محتوای سخنرانی‌هایشان را درباره‌ی خدا و دین و شیطان و آفرینش، بر اساس چه منابعی تهیه و تنظیم می‌کنند، آنچه جای‌تامل دارد، این است که مثلا فردی که رئیس ستاد انتخابات کشور بوده و حالا با هر شیوه‌ای توانسته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بشود و در جایگاهی قرار بگیرد که ارباب‌رجوعان‌اش باسوادترین و پیشروترین قشر مردم این کشور هستند، به چه حقی در اولین سخنرانی خود در جایگاه وزارت علوم، دغدغه‌های دینی خودش را ابراز می‌کند؟ اگر ایشان "تنها" دغدغه‌ی دین دارند، ایشان را چه به وزارت؟ آن هم وزارت "علوم"، "تحقیقات" و "فناوری"؟ بهتر نبود به جای ساختمان خیابان کریم‌خان، حکم امام جماعت یکی از مساجد تهران را به نام ایشان می‌زدند؟ ایشان که از غرب مدرک نگرفته‌اند؛ پس از کجا درباره‌ی سیر علوم در دانشگاه‌های غربی اطلاع دارند و با منشی کردانیسم‌مآبانه آنها را "شیطان" می‌دانند؟

در کدام آیه‌ی قرآن، شناسایی شیطان به عهده رئیس سابق ستاد انتخابات کشور و وزیر علوم گذاشته شده است؟ یا در کدام روایت معصومان، نقل شده اگر کسی روزی روزگاری استاندارد تهران بود و بعدها وزیر علوم شد و از سر حوادث دوران، "دغدغه‌ی دین" ایشان را گرفت، می‌تواند دانشگاه‌ها را ملزم کند که "باید همین دغدغه را داشته باشند"؟ یا بر اساس کدام بخش از سنت پیامبر، کسی که دروغ می‌گوید، تقلب می‌کند و حقوق انسان‌های مظلوم را ضایع می‌کند، می‌تواند "تنها دغدغه"اش دین باشد؟
*
این افراد با دقت و ریزبینی تمام، هر کدام با توجه به عملکردی که تا به امروز داشته‌اند، دقیقا برای ویران‌کردن حوزه‌ی مسئولیت‌شان به وزارت گماشته شدند؛ اتفاقا کسی باید سکاندار وزارت علوم بشود که دکترای جعلی دارد؛ اتفاقا کسی باید در این صندلی بنشیند و به امور فرهیخته‌ترین اقشار این جامعه رسیدگی کند که رئیس ستاد انتخابات وزارت کشوری بوده است که احمدی‌نژاد را از درون صندوق درآورده است. اتفاقا کسانی باید بر صدر مجلس بزرگان این کشور بنشینند که ید طولایی در تحقیر و ویران کردن این ملت دارند. بله! احمدی‌نژاد خیلی باهوش است.

منتشر شده در نیم نما

2 نظر:

امید توشه گفت...

ممنونم مریم. واقعن فکر می کنی، باید از دست کامران دانشجو و دار و دسته ستاد مشهور... اذیت نشد؟
من فکر می کنم این روزها شیطان مظلوم واقع شده و از بعضی ها و کارهایشان انگشت به دهان مانده

fakhar.m گفت...

سلام خانم دکتر!
شوما خوبین؟
می دونین چه طوری پیداتون کردم؟
خوشین؟
چه خبر از مریضاتون؟

ارسال یک نظر

شما چی فکر می کنید؟