مهر ۰۲، ۱۳۸۸

هدهدی که در مخالف با زنان حکم شرعی صادر می‌کند

تا دیروز اگر عالِمی، روحانی‌ای قرار بود برای اثبات نظریات خودش، فکتی از قرآن بیاورد، می‌گفت «خداوند» در قرآن می‌فرمایند...
حالا در چنین روزگار قحطی‌زده‌ای، حضرت آیت‌الله محمدعلی گرامی که صاحب رساله و 31 جلد کتاب در حوزه‌های فقی و اخلاقی و قرآنی و عرفانی است، در باب اینکه اثبات کند چرا وزارت زنان در اسلام غیرشرعی است، از «هدهد» فکت می‌آورد و می گوید: "حضور زنان در کابینه مشروع نیست. قرآن در داستان ملکه سبا تکلیف ما را روشن کرده است. وقتی از هدهد در برابر سلیمان نقل می‌شود، به دو مطلب عجیب و غیرعادی اشاره می‌شود؛ یکی اینکه قوم سبا خورشیدپرستند. یکی هم اینکه رئیس آنها یک زن است. هدهد از این ماجراها با تعجب و به عنوان مسائل غیرعادی یاد می‌کند. حضرت سلیمان و خدا هم حرف هدهد را رد نمی‌کنند. این مسئله جزء احکام تأییدی اسلام است."

یعنی قول هدهد برای این حضرت آیت‌الله، حجتی الهی است تا اعلام کند قدرت گرفتن زنان خلاف شرع است... یعنی دیگر همین مانده بود که هدهد برای ما تعیین تکلیف کند حق داریم در دولت حضور داشته باشیم یا حق نداریم!
ایشان غیر از دلیل بسیار محکم شرعی، دلایل علمی هم برای این امر دارند: "در کتاب‌ها (؟) هم بررسی شده است که مثلا حجم مغز زن کمتر از حجم مغز مرد است."

این مصاحبه‌ی سرشار از افاضات عالمانه‌ی حضرت آیت الله‌العظمی را اینجا بخوانید.

1 نظر:

ناشناس گفت...

هميشه وقتي مي خواهيد درباره دين نظر بدهيد يادتان باشد كه هرچه در قران مي آيد براي دين دار حجت است. نمي دانم تا به حال با كسي كه قران را بالاترين و كامل ترين چيز مي داند بحث كرده ايد. به محض اين كه حرفي بزنيد كه علامت سوال ايجاد شود مي گويد اين ديگر حرف قرآن است. خود قران گفته. حالا مي خواهد هدهد باشد يا پيامبر. آن آيت الله هم منظورش همين بوده. به خاطر همين من فكر مي كنم بزرگترين مشكل همان تقدس و نقد ناپذيري سرچشمه يعني قران و خدا است. چيزهاي ديگر همه از آن ناشي مي شوند.

ارسال یک نظر

شما چی فکر می کنید؟