مرداد ۲۶، ۱۳۸۸

این آخوندها را کی اداره کرده در طول تاریخ؟


سخنرانی پرشور آیت‌الله صانعی را در جمع علمای گرگان می‌بینم و از شور و انرژی و حس‌وحال کلام‌اش شگفت‌زده می‌شوم.
امروز ایران در دست روحانیانی است که هیچ‌یک کمتر از 70 سال سن ندارند و همگی با همین شور و انرژی، سخت در حال عملیاتی کردن ایده‌های دینی و اسلامی خود هستند:
محمدتقی مصباح یزدی. متولد 1313 یزد. 75 ساله
یوسف صانعی. متولد 1316 اصفهان. 72 ساله
اکبر هاشمی رفسنجانی. متولد 1313 رفسنجان. 75 ساله
سید علی خامنه‌ای. متولد 1318 خامنه. 70 ساله
حسینعلی منتظری. متولد 1301 نجف آباد. 87 ساله

آقای صانعی در پایان همین سخنرانی خودش اشاره می‌کند:
«آن آخوندی که با مردم درگیر می‌شود، کیفرش را می‌بیند. این آخوندها را کی اداره کرده در طول تاریخ؟ مردم از دهن زن و بچه‌هاشون گرفتن دادن من خوردم! 18 سال شب جمعه‌ها رفتم تهران بالای منبر چهار شاهی بگیرم زیر بار منت بعضی‌ها نرم.»
احتمالا یکی از دلایل عمر باعزت روحانیان تا دست کم بالای 90 سالگی، همین موضوعی است که آقای صانعی اشاره می‌فرمایند!
پ.ن. البته نقش اجرای مرتب و منظم مناسک دینی؛ نماز، روزه، بیداری صبح اول وقت و نماز شب و ... هم در این طول عمر انکارناپذیر است البته.

9 نظر:

ناشناس گفت...

در خصوص طول عمر بگويم كه البته روحانيون استرس تاريخي ما آدمي‌زادها را نداشته‌اند: استرس اين كه باران بيايد محصول‌مان از بين نرود! علف داشته باشيم گاوهايمان سرپا بمانند! براي امروزي‌ها: دير سركار نرسيم! سرماه پول‌مان تمام نشود به آخر ماه نرسد! قسط‌هايمان را بپايييم! خانه دايي و عمه و خاله و عمو مرتب برويم و حواسمان به دلخوري دوستان باشد! همين چيرا ديگه
:)

ذره بین گفت...

این آخوندها به طور معمول 50 درصد بیشتر از حد معمول جامعه زندگی می کنن.

مساله اصلی احتمالا همینه که این حضرات باری بر دوش ندارند و کلا در تمام عمر سربار جامعه هستن.

مریم گفت...

ناشناس عزیز:
یه جوری گفتی ما "آدمیزادها" انگار که خدای ناکرده منظورتون این بوده اینا "غیر آدمیزاد"اند!

ناشناس گفت...

من با مطلب طول عمر آخوندات کاری ندارم چون واقعی و قشنگه. الانم با سیاسیت کاری ندارم ولی مریم جون کاش یه کمی به لینک دیگرانت توجه کنی.
کاش اجازه نمی دادی هر وبلاگی با هر نوع نوشته ای به وبلاگت لینک بشه.
حداقل من تو رو یه آدم مذهبی می دونم نه هر هری مذهب.( مثلا مکث، زن سانو ...)

مریم گفت...

نا/شناس عزیز
من از کامنت‌ات "حسن نیت" برداشت می‌کنم و از تو ممنونم.
اما متوجه هستی با این اظهارنظرت به نویسندگان این دو وبلاگ توهین کرده‌ای؟
هر کدام از وبلاگ‌های لینک شده هم چیزی دارند که من علاقمند به پیگیری‌شان هستم.

رويا گفت...

يعني به شهرها كه دقت داري كه؟ به صانعي و طاهري و منتظري دقت داري كه؟ هان؟ هان ؟ هان؟

مریم گفت...

رویا:
عبدالله نوری رو از قلم وطن پرست ات انداختی!

ناشناس گفت...

نقش «جماع اول وقت» را هم فراموش نکنید.

ناشناس گفت...

آدم وقتی به یکی خیلی افتخار میکنه اما نمیخواد اون طرف پررو بشه چه جوری باید بگه که با خوندن تک تک مطالبش از غرور خاصی پر میشه و تو دلش میگه این خواهر تنبل منه که اینطور زیرکی از نوشته هاش تراوش میکنه؟؟؟اووووووووووی.اونی که همین الان بهم گفتی خودتی خواهر خشن نمای من.

ارسال یک نظر

شما چی فکر می کنید؟